Vi søker COO/Operativ leder

Vi søker deg som har kombinasjonen av operativ og økonomisk kompetanse til nyopprettet stilling.

Som en følge av at vi nesten har doblet aktiviteten de siste årene, søker vi nå en leder med både operativ og økonomisk kompetanse som skal ha det overordnede ansvaret for selskapets operasjonelle drift.

Om stillingen

Vi er et driftsorientert entreprenørselskap med 130 ansatte, hvor du blir øverste operative leder. Som COO/Operativ leder har du god kontroll på hva som kreves i selskapets operasjonelle virksomhet. I tillegg forstår du – og bidrar til å utvikle – selskapets prosjektøkonomi.

Stillingen er nyopprettet og inngår i bedriftens øverste ledelse. Oppgavene kan til en viss grad tilpasses til din profil og dine kvalifikasjoner. Graden av personalansvar vil bli vurdert ut ifra din erfaring og kompetanse, og kan endres over tid.

Arbeidsoppgaver og ansvar

  • Operativ leder med definert ansvar i alle avdelinger.
  • Som del av ledelsen, bidra til å utvikle selskapet.
  • Ansvar for sikre god drift og utvikle selskapet på egne ansvarsområder.
  • Rapportere på selskapets operative og økonomiske aktivitet.
  • Utarbeide og iverksette standarder innen operativ/økonomisk aktivitet og kontroll.
  • Personalansvar.

Kompetanse, erfaringer og egenskaper som hjelper deg å lykkes i rollen

  • God kompetanse innen operasjonell drift og økonomi som egner seg i en entreprise-/håndverkerbedrift.
  • Erfaring fra bygg og/eller anleggsentreprise.
  • Relevant utdannelse.
  • Relevant erfaring med dokumenterte resultater.
  • Erfaring med personalansvar.
  • Erfaring/kompetanse på ISO (kvalitet, miljø, arbeidsmiljø)
  • Gode analytiske evner og rask til å tolke sammensatte problemstillinger.
  • Gode samarbeidsevner og evne til å motivere andre.
  • God IT-kompetanse.
  • Høy arbeidsmoral.
  • Stor arbeidskapasitet, også hva angår arbeidstid når det trengs.

Vi kan tilby deg

  • En viktig og ansvarsfull lederstilling i et solid og stabilt selskap som er markedsleder i sin bransje.
  • Spennende, faglige utfordringer og varierte arbeidsdager sammen med dyktige, trivelige kolleger.
  • Nye, flotte arbeidslokaler med kantineordning i Råde, sentralt ved avkjøring fra E6.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Konkurransedyktig lønn.

Har du spørsmål?

Kontaktperson for denne stillingen er vår daglig leder. Skriv en kort e-post, eller send en SMS til 901 10 555 hvor du oppgir at det gjelder søknad på denne stillingen, så kontakter han deg.

Er du klar til å søke?

Så flott! Last opp din CV og en kortfattet søknad via søkeknappen i denne annonsen på FINN.

Søknadsfrist: Søndag 14. august 2022

Kontaktperson: Daglig leder Roar Haugland, 901 10 555 (SMS), roar.haugland@olimb.no